• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
Speels Geleerd logo

Speels Geleerd

SpeelS leert je leren met jouw talent!

  • Waar staat
    SpeelS voor?
  • Hoe doet
    SpeelS dat?
    • SpeelS doet het zo!
    • Lekker in je vel
    • SpeelS Geleerd
    • Screening en Onderzoek
  • Tarieven
  • Contact
  • En
    verder
    • Het begin van SpeelS…
    • Wat is
      beelddenken?

SpeelS doet het zo!

SpeelS werkt niet met één vaste methode, maar kijkt naar wat jouw kind nodig heeft en past de begeleiding daarop aan. Echt maatwerk! In het kort: Een traject bestaat uit de intake, 6 weken begeleiding en een evaluatie. Tijdens de intake stel je jouw vragen en bespreken we de uitdagingen van je kind, maar ook wat je kind doet stralen! De individuele begeleiding heeft een duidelijk en meetbaar doel. Na zes weken begeleiding volgt een evaluatie. Is er meer nodig? Dan bepalen we samen de vervolgstappen. Zijn de doelen bereikt? Dan zijn we klaar en kan je kind het weer helemaal zelf!

Het aanbod:

SpeelS Geleerd

  • Remedial teaching

Lekker in je vel

  • L.I.J.V.-plan
  • Kindercoaching
  • Ouderadvies

 

 

Screening & onderzoek

  • Visuele screening
  • Screening dyslexie/ dyscalculie
  • Nulmeting lezen en/of rekenen
  • Onderwijskundig onderzoek
  • BodyScan & EMB

Van begin tot eind

Hieronder wordt een individueel traject stap voor stap uitgelegd, zodat jij en je kind goed weten wat jullie kunnen verwachten.

Intake

SpeelS kan zowel door ouders als door de school ingeschakeld worden. Na het eerste contact ontvang je een aanmeldformulier voor ouder(s) en een voor de leerkracht. Twee zien meer dan één. Tijdens de intake bespreken we de ingevulde formulieren en is er alle ruimte voor vragen. Ook vertel ik je over de werkwijze en (on-)mogelijkheden van SpeelS.

Individuele begeleiding

Na de intake krijg je een eerlijk en concreet trajectvoorstel, gebaseerd op realistische verwachtingen en haalbare doelen. SpeelS werkt flexibel en op maat. De periode van begeleiding is afhankelijk van de hulpvraag, het startpunt en de einddoelen. Het ene kind is na vier sessies weer helemaal op de rit, het andere kind kan wat langer begeleiding nodig hebben.

De lees- en rekenbegeleiding vindt zoveel mogelijk plaats onder schooltijd, dit in verband met de tijden waarop het brein het meest kan opnemen (=leren) en de training dus het meest effectief is! Na iedere sessie lezen en/of rekenen, ontvang je een kort verslag. Je weet precies wat er geleerd is en krijgt speltips om thuis verder te oefenen.

Coaching kan ook prima na schooltijd gepland worden. Het kind bepaalt zelf wat er met de ouder(s) gedeeld wordt. Als coach heb ik de plicht om de vertrouwelijkheid van de gesprekken met je kind te respecteren. Als je kind het fijn vindt – of als het noodzakelijk is- kunnen we samen met jou ‘moeilijke’ dingen bespreken en tot een oplossing komen. We werken samen aan de groei van je kind!

Evaluatie

Tijdens het traject wordt er regelmatig kort met je overlegd over de ontwikkeling van je kind. Het kan zijn dat je één van ons wat langer wil spreken of behoefte hebt aan een persoonlijk gesprek. Hiervoor plannen we een tussentijdse evaluatie. SpeelS kan ook het initiatief nemen voor zo’n gesprek; het bespreken van bijzonderheden tijdens de begeleiding, mogelijk aanvullend onderzoek of doorverwijzing. Het traject wordt afgerond met een evaluatiegesprek waarin we terugblikken op de begeleiding en de behaalde doelen. Jullie zijn nu klaar om zelfstandig verder te gaan!

Heb je een vraag?Schrijf je in!

Wist je dat de gemeente Amsterdam een regeling Stadspas kindtegoed heeft voor mensen met een beperkt inkomen? De kosten van begeleiding door SpeelS Geleerd mogen binnen deze vergoeding gedeclareerd worden. 

  • Privacy
  • Algemene voorwaarden
  • Abonneer je op onze nieuwsbrief
nobcofacebooksocial-enterprise